Timisoara en verder

6 maart 2017 - Timisoara, Roemenië

Wel weer even Heerlijk wakker worden in een kamer voor je alleen. Tvtje, eigen badkamertje en een goeie nacht kunnen maken. Die nacht daarvoor wat later in de avond te zijn aangekomen ben ik naar de dichtbijzijnste hostel bij station gegaan aangezien het toch maar voor 1 nacht zou zijn en een overnachting kunnen krijgen. Na een korte weg over de weg zag ik al snel dat Timisoara er wat vervallen bij lag. Wat een verschil met boedapest. De vervallen huizen aan de rand van het spoorlijn op de weg ernaartoe die nog bewoond waren en spelende kinderen op de spoorweg naast ons. Hoe de stad er verder bij lag wist ik nog niet maar had ik de hele dag nog de tijd voor om te ontdekken aangezien me nachttrein pas in de avond zou vertrekken. Na de backpack te hebben ingepakt kon ik me tas bij de hostel stallen die dag... Zo, nu eerst even de trein ticket scoren voor de trein naar Sofia. Ideaal zo dicht bij station... Wat een drukte op station met lange rijen voor de balies, maar gelukkig daarnaast een bali met International ticket service met maar enkele mensen. Daar moest ik zijn. Na een kleine 15 minuten wachten was ik aan de beurt. Na een praatje verliet ik de bali met geen ticket naar Sofia maar boekarest. De trein naar Sofia bleek niet meer te rijden en ze vertelde mij te moeten reizen via boekarest, daar een overstap op Russe en door naar Sofia. Het klonk geloofwaardig en aangezien ik niet zo snel een andere optie zag ging ik hiervoor. Kom ik toch nog in Boekarest. Helaas ook met de wetenschap dat dat weer 1 nachtje zou zijn omdat ik de volgende dag al in Sofia had afgesproken. Aangezien me trein naar boekarest al over 30 minuten zou vertrekken kon ik nog snel me tas halen en wat eten voor in de trein kopen. Helaas geen tijd meer gehad in Timisoara in te gaan maar een eerste indruk opgedaan. Bij het betreden van de trein mijn plaats gepakt naast een roemeense meid met een katje die mij op de weg naar boekarest het eerste stuk alles wou vertellen over de roemeense cultuur en me eerste woordjes roemeens heeft geleerd. Helaas dan wel de tweede helft met een paar schreeuwende roemenen voorin het coupe de reis moeten uitzitten.