Richting Timisoara

6 maart 2017 - Boedapest, Hongarije

Spullen weer ingepakt en vacuum zakken met kleren weer tot de minimale grote weten te krijgen. Ik merk dat het inpakken me al wat gemakkelijker afgaat dan een aantal dagen terug. Hou zelfs wat ruimte over. Opschudden, trek de gespen aan, water fles aan de zijkant en hopa, daar zit de levenstas weer solide op me rug bevestigd. Met weer een heerlijke ervaring rijker. Beerbiking door het prachtige boedapest. Dat was een heel bizar contrast. Caving, letterlijk jezelf door gaatjes wurmen door de grotten netwerk onder boedapest, market plaza bezocht, history tour, beerlympics meegedaan en onderaan geeindigd samen met me 2 amerikaanse teamspelers, synagoge beklommen en weer met zoveel mensen geouwehoert. Maar nu eerst de uitcheck van het hostel op naar ketelini station in Budapest een trein ticket naar Timisoara bemachtigen om het budapest alweer achter me te laten. Met een stukje tram en metro kom ik aan op het station na lange gangen met roltrappen. Ik zie de ticket service balie al staan met enkele wachtende mensen. Na een klein kwartiertje wachten krijg ik van een vriendelijke bali medewerkster te horen dat ik naar de internationale ticket balie moet. Beginnersfout! Gelukkig stond daar geen rij en kreeg ik snel te horen dat me eerst volgende trein over twee uur zou vertrekken dus had ik nog genoeg tijd om een laatste hongaarse lunch te scoren. Oftwel een goulash soepje.