Sofia

12 maart 2017 - Sofia, Bulgarije

Alweer aangekomen in Sofia. Wat een gescheur door europa op deze manier. Wel een beetje jammer en dat allemaal voor het visum van Iran. Maar sowieso wel leuker dan op één plek te blijven hangen en met het vliegtuig direct naar sofia te gaan. Heb gaande weg de omgeving beetje bij beetje zien veranderen behalve de stukken die ik met een nachttrein heb afgelegd. 2 nachten Praag, 2 Boedapest, 1 Timisoara, 1 Boekarest en elke keer bedacht tijdens de trein of bus reis wel tijd te hebben voor een stukje blog maar tot hier altijd wel iemand naast of tegenover me gehad waarmee ik in gesprek kwam. Zelfs het kleine stukje van boekarest naar Russe. Een pool die heel oost europa heeft gezien door te liften maar die dag te brak was en voor de trein had gekozen. Vervolgens in het plaatsje Russe met me overstap kom ik bij een Nederlander in het coupe te zitten die op weg is naar Athene. Maar goed, uiteindelijk aangekomen in Sofia, wie staat daar mij op te wachten op Station? Reismaatje Stefan waarmee ik samen de aankomende tijd richting Dubai ga reizen. Hij heeft het stukje Europa zelfs nog wat sneller gedaan dan ik en was die middag al aangekomen. Het hostel al ingecheckt en na de eerste proost, waarvan er nog vele gaan komen, richting een oude vriend Rumba die ik ken uit Breda die weer wonend was in zijn geboortestad Sofia en al te graag ons wou introduceren in zijn Stad. En voor je het beseft zit je in een uitgebreide nacht tour door Sofia en eindigend in zijn kroeg met zijn Bulgaarse vrienden. Wat een feest! De volgende dag een switch naar een ander hostel die veel meer sfeer had. En die middag ons plan verder uitgewerkt hoe we onze route richting Iran zouden vervolgen. Later die avond nog een avond tour door Rumba maar nu met de auto. Na de drive by photo shooting eindigend bij een heerlijke Bulgaarse eettent. Het oorspronkelijke plan was drie nachten te verblijven in Sofia om een beetje te kunnen balansen maar helaas gerealiseerd dat ondanks onze speed run tot hier we nog steeds krap in tijd zaten en liever wat extra dagen in Georgië of Armenië wouden spenderen dus hield het in dat we de volgende dag alweer de spullen gingen inpakken en savonds de nachttrein richting Istanbul zouden pakken. Hadden we nog wel de hele dag om Sofia af te ronden