Aangekomen in Praag

6 maart 2017 - Praag, Tsjechië

Na een gare busrit zijn we er dan bijna. Het is 6 uur sochtends en het plaatsnaam bordje Praag zijn we gepasseerd en bus stopt midden op een doorgaande weg. Motor is uit en enkele personen die nog diep in coma liggen ontwaken langzaam. Ik kijk uit het raam en zie wat onrustige auto mobilisten besluiten om er toch maar voorbij te gaan. De buschauffeur begint met een duits accent te praten. "We have a problem... The bus is broken.." . Iedereen blijft stil en kijkt afwachtend om hen heen. Niet veel later vervolgd de chauffeur zijn verhaal met daarin de uitleg dat we eruit kunnen en een stukje lopen van een metro halte zijn waarmee we naar het centrum van Praag kunnen. Iedereen lijkt opgelucht en al blij dat we praag bereikt hebben en dat de bus het niet ergens op een afgelegen plek heeft begeven. We stappen uit en aangezien mijn tas aan de drukke verkeerskant van de weg lag moeten kruipen door het laadruim om me tas tevoorachijn te halen. Maar Praag hebben we bereikt en nu opzoek naar een geschikt hostel.